Re: Ekvitermní regulace Junkers FW100

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Neděle Srpen 12 18:30:49 CEST 2012

Domnivam se (u Baxi), ze ten "problem" je zpusobeny nastavenim parametru
"AMBON" a "MODUL", kdyz nastavite AMBON - 1, MODUL - 0, pak to pri dosazeni
nastavene teploty v prostoru vypne i cerpadlo (se zpozdenim, nastavenym v
parametru F17). Jinak se to rizeni snazi udrzet pozadovanou teplotu modulaci
plamene a cerpadlo jede stale. Mala vyhoda je, ze to udrzi presneji teplotu,
nez rezim ON/OFF, ovsem za cenu neumerne spotreby elektriky.

Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Sunday, August 12, 2012 3:51 PM
To: HW-news
Subject: Re: Ekvitermní regulace Junkers FW100

Obavam se, ze je to celkem bezna praxe.
Rodice si poridili kondenzacni kotel Baxi i s nejakou hrozne chytrou
vnitrni ridici jednotkou. Ma to krasny velky displej, vypada to jako
pocitacova hra. Ale kdyz tato jednotka vypnula topeni (napr. v noci,
v rezimu nizsi teploty) a dokonce i na jare pri nejakem "silnejsim"
vypnuti, tak obehove cerpadlo stale bezelo, a jeho spotreba vcetne
spotreby kotle byla taky kolem tech 70 W.
Podotykam, ze jim to zapojoval a programoval nejaky odbornik s prislusnym
papirem za prislusne penize.

Tak jsem jim to prenastavil, pridal mechanicke spinaci hodiny (s nastavenim
elektronickych spinacek by starsi rodice uz asi meli problem, ty mechanicke
jsou takove prirozene) a viola - spotreba eletriny klesla dramaticky, plynu
o neco.

Pri bastleni me casto napadaji chmurne myslenky, jestli neni lepsi si danou
vec, kterou stavim, radeji koupit hotovou z Ciny.
Ale zrovna oblast regulace topeni je myslim oblasti, kde se bastleni vyplati
silne i financne.

PL