zase ty ATESTY

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Srpen 10 12:35:11 CEST 2012

Zdravim,
  bohuzel vubec nevim, jak je to ted. Drive ale platilo, ze prodava-li se
neco za ucelem rozebrani na nahradni dily, nesmi byt zachovana puvodni funkce.
Typicky se tehdy rozprodavaly stare policejni radiostanice, a aby byl prodej
mozny, musely se "vykastrovat" - typy s krystaly je mely vystipane a u typu
s nejakou syntezou zpravidla chybela PROM ci dokonce MCU. Snazil jsem se to
tehdy ukecat, ze jako koncesovany radioamater smim vlastnit i funkcni
radiostanice, ovsem pouze za ucelem preladeni do amaterskeho pasma, ale ani
s platnou koncesi mi je neprodali bez techto "uprav", ktere mi vadily hlavne
proto, ze ta "kastrace" byvala provedena velmi neodborne, kdyz se dobyvali
k tem krystalum, mnohdu nekde neco odstipli, ani je nenapadlo, aby vratili
sroubky, ktere vysroubovali atd. Zkratka, byl to srot na ND a ne radiostanice
a uvest to do puvodniho stavu (myslim tim, aby to zase vysilalo, byt preladene
jinam) bylo mnohdy docela problem, bezne bylo, ze ze 4 techto vraku se dalo
dat dohromady jedno funkcni radio, a to treba pred zasahem byly nove, nejete,
ulozenky z NZ.
  Domnivam se, provozovani radiostanice bez povoleni je stejny trestny cin,
jako provozovani rusicky (nebot je to vlastne take radiostanice, ikdyz
nevysila zadny uzitecny signal) a tedy by se melo na pripadny prodej
pohlizet stejne. Ale jak rikam, tohle bylo davno - nejaka 90. leta minuleho
stoleti, asi je dnes legislativa nekde uplne jinde.
  Zdravi Pavel