zase ty ATESTY

Petr King petr.king na atlas.cz
Pátek Srpen 10 11:30:03 CEST 2012

Dobry den,
vcera jsme s kolegou, ktery na webu prodava GSM rusicky zabredli do
debaty o legalnosti takoveho pocinani. Nedavno jsem absolvoval kontrolu
z COI a proto mne na jejich webu zaujal tento clanek
http://www.coi.cz/coi-upozornuje-prodej-a-pouziti-rusicek-je-nelegalni-nc83/

Kolega sice ty veci neprodava na export, ale jako nahradni dil. Resp. na
rozebrani. Tvrdi, ze to musi stacit, ze jestlize to neni vyrobek, ale
pouze soubor nahradnich dilu, tak na nej nemuzou.
Ja tvrdim, ze pokud to jednou jde k takovemu ucelu pouzit, tak by ho
coika dostala. Kde je pravda? A pokud mam pravdu ja, vrta mi stale jeste
hlavou, jak se mohou prodavat elektronicke moduly a vyvojove kity,
typicky prevodniky UART-TTL , RS485, apod. Prece tato zarizeni nemaji
hotove EMC, ale to si dela uzivatel az u koncoveho vyrobku.

Osobne mi prodej rusicek a nebo veci na sitove napeti bez jedine
zkusebny dost vadi, ale presto, kde je tedy ta hranice mezi uvedenim
VYROBKU na trh a prodejem veci jako modul, resp. na nahradni dily ?

Zakon rika, ze uvedeni vyrobku na trh je poskytnuti za ucelem
distribuce, pouziti nebo spotreby. Pokud tedy zakazu v popisu vyrobku
pouziti a distribuci a urcim jej pouze pro rozebrani, nebudou povazovat
urady tuto klauzuli za ucelovou?

Diky,
Petr