VPN na routeru s xxx WRT ? Jaky router?

Petr King petr.king na atlas.cz
Středa Srpen 8 08:32:36 CEST 2012

Zdravim,
potrebuji do firmy (1 server a 2PC + VOIP, kamery...) maly wifi router,
na kterem bych dokazal spustit VPN - nejlepe L2TP , nebo jinou
bezpecnou, nativne podporovanou androidem - coz je myslim jen PPTP a
L2TP v kombinacich s IPSEC.

Nasel jsem si OPEN WRT nebo DDWRT firmware, ale bohuzel jsem asi
unahlene koupil router TP-LINK TL-WR741ND Lite-N. Docetl jsem se, ze ma
malo flash - jen 4MB a asi mi tam zadna VPN nepojede.

Poradite nejakou lepsi variantu? Mam dobre zkusenosti s TP linky, takze
bych u nej zustal, ale mam tedy vzit TP-LINK TL-WR1042ND, pripadne 1043 ?
Nebo jit do mikrotiku bez wifi a ten levny TPlink nechat jen jako N
kovou wifi pro mobil, notebook apod.?

Jak byste to resili vy a sli byste uz do 1G LAN nebo je to zbytecny?
Pocital jsem to a mel bych diky tomu mit cca 3x vyssi rychlost pri
kopirovani dat z PC na PC oproti 100Mb a to se mi hodi, kvuli zalohovani.

Diky za nazory,
Petr