RE: Zdroj do PC - porucha a možnost opravy ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Srpen 7 22:45:14 CEST 2012

No, v moderních PC zdrojích je většina výkonu vyvedená do větví 12V a do
každé z nich je zdroj schopen dát 20-30A, podle typu a výkonu. To se používá
na dodatečné napájení grafických karet.
Například já mám v tom počítači ty grafické karty (Nvidia) dvě a každá
potřebuje dvě větve 12V/20A minimálně. Kabely jsou pochopitelně patřičně
dimensované a dost obtížně ohebné.
Odběr samotného procesoru a základní desky je mnohem menší, ale ty grafické
karty prostě žerou hodně. A taky hodně topí. Proto chladím vodou a v okruhu
mám velký (opravdu velký) pasivní tepelný výměník a docela silné čerpadlo s
nezávislým napájením.

Zdraví PavelK

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Tuesday, August 07, 2012 10:21 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zdroj do PC - porucha a možnost opravy ?

550W??? To dela pri beznem napeti jadra 1.8V asi tak 305A, chtel bych videt
ty vodice co vedou k cipu, dnes jsem koukal jak ohejbaji 3 chlapi kabel k
motoru, co ma podobny proud faze ;-)

Dne 7.8.2012 22:16, Vojtěch Bubník napsal(a):
> Třeba teď na ČVUT FEL pracuju na počítači osazeném dvěma grafickými
kartami NVIDIA GFX 470, každá má minimální požadavky na zdroj 550W. To se
jich snad do některých počítačů dá vrazit 4. Slouží k paralelním výpočtům.