Citac s lepsi nez zemedelskou ns

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Srpen 6 16:05:50 CEST 2012

> Smyslem je seznamit se s FPGA a pronikdnout do problematiky :-)

Obavam se, ze malovanim kraslic se vajicka varit nenaucite.

> Reseni je minimalne o 2x15$ levnejsi nez rozladene veci od cinanu,

Co si predstavujete pod pojmem "rozladene"? Ze Cinan nastavil pole v
C-civce Rb hodin podle GPS, to mu mate za zle?

> Umoznuje merit i neopakujici se deje, narozdil od padesetileteho C a opet je
> o C a ADC levnejsi.

Nevim, kde interpolace nabijenim kondiku, jak ji dela asi polovina vyrobcu
techhle casomeru, selhava pri mereni "neopakujiciho se deje". Sosnete
prirucku k SR620 a ukazte mi, jaka funkce vam tam chybi.

> Cele se to vejde do radove desti CLB.

Mne se sumovy oscilator vesel do jedne 555 ;-)

Nechcete se vybodnout na chimery a udelat si prozacatek hezky jednoduse
treba desatero fazove rozjetych hodin a primitivne vzorkovat citac?
Dosahnete na rozliseni 250ps, realna presnost pri spravne kalibraci bude
dana timto rozlisenim, jitter pripadne PLL i D-klopnaku je hluboko pod
touhle hranici.

> Ja se nehadam neb nevim, jen si rikam, ze 2 x 4 prvky kousek od sebe na
> stejnem kremiku  budou po dobu 1n, vuci sobe, nejspise mnohem lepsi nez 35ps
> RMS nebo taky ne a proto se ptam :-)

1. Ja se taky nehadam, jenom strasim. Kruh.osc. v FPGA zatim zmerenej
nemam a mozna jednoho dne mit budu, ale zatim o nem nevim nic a v cetbe
clanku to taky nema prednost (lec to by pro vas mohla byt dobra cesta,
ocividne mate casu nazbyt docela dost).

2. Zda se mi, ze v uvaze smesujete 2 ruzne veci. Sum oscilatoru a drift
parametru. Oboji se sice projevi v urcitem pohledu (PSD jitteru,
Avar/Mvar/Tdev) jako jedna a tataz velicina, ALE je tu urcity rozdil, jak
k temto porucham dochazi:
a) osc. se muze rozjizdet tim, ze dochazi teplem/starnutim k pomale zmene
parametru;
b) osc. je nahodile strhavan vlivy sumu, at uz elektronickeho (tepelny
sum), ci jinych vnejsich velicin (mechanika, magnetismus -- to se u
kruh.oscu v FPGA neuplatni).

V (a) mate pravdu, ze oba kruh.oscy budou litat kratkodobe velmi blizce
spolu; v (b) ale nikoli a o tom mluvim. Je-li osc jakostni, ma slabou
vazbu na okoli a nenecha se tolik strhnout. Kruh.osc. urcite bude na sum
hradel citlivej, jak moc, to uz je jina otazka. Ale ze tam nebude prilisna
korelace mezi sumem osc#1 a osc#2, to je skoro jiste. Ano, nejaka korelace
tam bude, treba vzajemne ruseni spickami na napajeni, ale to by vam leda
uskodilo, i kdyby to nahodou melo meritelny vliv.

> Na digitalni zpozdovaci linku to jiste nema, tuto problematiku hodlam
> prostudovat az v dalsi etape :-)

Tezko posoudim, ale zpozd. linka nam zatim pripada jako spravna cesta pro
digi implementaci. Minimalne co do opakovaci frekvence mereni, v ostatnich
parametrech si myslim, ze rozjizdejici se oscy muzou bejt dost dobry.

> Kdyz jste to nakousl, jaka je sporeba zdroju a kde nactu neco o teto
> problematice a jeji realizovatelnosti v necem jako Spartan 3?
> Tohle jsem vymyslel sam, zpozdovaci linku nevymyslim tu mohu max obkreslit.

Spotreba jakeho zapojeni?

Zdar,
MP