OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 6 11:04:45 CEST 2012

No, ja som sa k tomu prave chcel dostat.

Totiz ze IMHO ta reaktivita zeleza v tomto nezohrava ulohu (alebo ak, tak minoritnu), ale ze ide jednoducho o to, ze tej bronz je maksi nez ocel ci z nejakych inych dovodov pohlti pri naraze vyrazne viac energie.

Mna samozrejme to horenie zeleza napadlo ako prve tiez, ale potom som sam sebe tu myslienku zavrhol - pamatam sa ze v detstve sme pomerne vela veci sprosto rozmlatili kladivom na nakove, oboje zelezne, a nepamatam si, ze by samo osebe z mlatenia zeleza na zelezo boli nejake iskry, ale z mlatenia do roznych druhov kamenov bolo iskier dostatok (je mozne, ze "rozne druhy kamena" obsahovali rozhodujucou mierou kremen, napr. ako v zule ci v beznom riecnom strku co je v beznom betone).

>Kremen se obvykle v prostredi s nebezpecim vybuchu nepouziva ...

To by zase vyvolavalo otazku, ze ci je to iskrenie specificke pre kremen (netusim, aky druh kamenia sa vyskytuje napr. v uholnych baniach (teda okrem uhlia)); a ak ano, tak preco.

Teda, ja neviem kde je pravda, ale som cakal, ze sa k tomu vyjadri niekto aj s nejakymi realnymi argumentami, napr. relevantnym linkom. Skutocne by ma to zaujimalo.

wek