OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Pátek Srpen 3 20:36:54 CEST 2012

Be je skutečně docela hodně jedovaté, kovové i soli.

Ale beryliový bronz se 20 % Be je myslím pitomost. Slitina CuBe20
obsahuje 2 % berylia, což stačí na to, aby byla tvrdá jako nástrojová
ocel (dělají se z ní nejiskřící štípačky, mimochodem obludně drahé).
O moc víc berylia se ani v té slitině nerozpustí, vykrystalizuje
samostatně a je k ničemu.

Ales Prochaska