piatkova kvizova otazka - mozno je to prekvapujuce, ale pre zmenu, nie je OT... :-)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 3 11:48:10 CEST 2012

No, praveze aj ja som mal v pamati dramatickejsie nasledky. Pamatam sa, ze kolega raz otocil klasicku vyvodovu "kvapku" - ta bola ale na 10V - a ta zafungovala ako dymovnica, ten dym bol husty, biely, dusivy a objemom az neskutocne vela, asi tak meter kubicky.

Tento vsak pustil na 5V len cca 100mA - a zrejme tych 500mW mu za tu chvilu kym kolega zareagoval a vypol to nestihlo ublizit. Tak som ho skusil aj na nizsom napati a na 2V pustil 0.1mA a na 3V 1mA - az neskutocne pekna exponenciala... no a potom nasledovala parabola (smerom do kosa :-) ).

Ono to samozrejme bude konkretnou konstrukciou, asi to nie je parameter co by vyrobcovia zarucovali... ale ako vravim, prekvapilo ma to.

wek