Blesková výbojka

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Srpen 3 11:08:38 CEST 2012

Ja jsem si uz pred drahnym casem s bleskama hral a i mi to na stole
chodilo - potreboval jsem studiovy blesk - takze rizeny menic na 400V,
logika ridici IGBT - nejake IGBT urcene primo pro blesky mam doma - jsou
to normalni smd soucastky (nic kosmickeho). Proud se omezuje indukcnosti
u vetsich blesku (vykonem vetsich).

Ridit v remote rezimu neumi jen nikonacke blesky - umi to bud ty vyssi
rady systemaku nebo dedikovane odpalovace (mastry) vsech hlavnich
vyrobcu - je to v podstate standard.

Protokoly se nektere daji dohledat na webu, ale je to trochu problem,
protoze vyrobci si nechteji nechat foukat do kase a protokoly meni, aby
vyrobci tretich stran nekazili ksefty s bleskama.

Ja mam treba Metz, ktery to uz vyresil tak, ze na blesku je USBcko a
jsou vydavane aktualizace FW podle toho jak vyrobci poupravuji protokoly
a vydavaji dalsi modely fotaku.

Radek Vicek