ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

Pátek Srpen 3 11:01:39 CEST 2012

Myslím že ta škola opravdu k něčemu je, člověk aspoň získá všeobecný
přehled. Bastlil jsem už než jsem šel na průmyslovku, tam jsem se naučil
dost věcí počítat. Na fakultě to bylo do druháku jen samá teorie, navíc
jsem dělal slaboproudou elektrotechnologii. Sice zajímavý obor, kde jsem
se dozvěděl ledacos o materiálech a hlavně o výrobě polovodičů, ale bylo
mi jasné že s tím mohu jít dělat maximálně do Tesly Rožnov, která po
revoluci chcípla. Dělal jsem to proto, že mi táta říkal že je úplně
jedno co vystuduju a slaboproudá technologie byla pod silnoproudem, kde
bylo o semestr míň matiky.
Co jsem se na škole nedozvěděl a můj syn už jo? Fourierova transformace
za nás byla jen pouhá teorie, o které jsem moc nechápal, k čemu by to
mohlo být v praxi dobré. Ono tehdy vytvářet něco jako MP3 (kdyby se to
tehdy umělo) na sálových počítačích Tesla 200 by bylo asi dost
nepraktické :-) Dnes tohle hýbe světem...
Po škole jsem nastoupil do podniku, kde se dělaly věci pro dráhu a i
když můj o pár let starší šéf (vystudoval FEL hlavně přes funkce v SSM)
nechápal k čemu je dobrý mikroprocesor když na všechno máme relátka,
nechal mě ať si hraju a pak pochopil, že to asi k něčemu bude :-) Dnes
se zabývám hlavně vývojem HW a můj kolega, vystudovaný silnoproudař,
programuje. Teď už je fakt jedno, co jsme tehdy vystudovali.
Anděl