Proudová trafa k nepřímému elektroměru

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Srpen 2 22:36:01 CEST 2012

Zdravim,
  to trafo nemuze mit vice nez jeden jednoduchy pruchod toho primaru. Ono to
neni na tech fotkach moc videt, ale ten primar ma obdelnikovy prurez cca
30x15mm. Neni to monoliticky kus kovu, ale na povrchu je neco, co vypada jako
zelezne a ma to tloustku cca 0.5mm a mezi tim jsou medene pasy tloustky tak
0.5 mm. Diky tomu se to chova mechanicky tak, ze pri tlaku ve smeru rovnobeznem
se srouby se to da i malicko ohnout (pruzne, vraci se to zpatky), ale ve smeru
kolmem je to naprosto pevne. Nedovedu si predstavit, ze by tento mechanicky
prvek byl schopen udelat uvnitr jakykoliv slozitejsi tvar nez maximalne
"pulzavit" -tj. cosi ve tvaru -u-. Ale i ten by samozrejme uspesne zabranil
vytazeni.
  Tady by mozna pomohl rentgen :-).
    Zdravi Pavel