Ventilátor - snížení průřezu odtahu - kdy to bude fungovat?

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Čtvrtek Srpen 2 12:38:02 CEST 2012

Zdravím konferenci,

mám u pájky připravený odtah pro odsávání výparů z pájení ven trubkou o
průměru 50mm - délka je asi 2,5m. Myslel jsem, že to bude mít přirozený
tah, ale moc nemá.

Nyní jsem na to připojil ventilátor o průměru 15cm - přes redukci - je to
uděláno tak, aby to tlačilo vzduch směrem ven - tzn. ventilátor je uvnitř v
místnosti u pájky. Ventilátor jsem do redukce zalepil silikonem, aby se
kolem něj vzduch nemohl vracet. Bohužel se ale vrací část vzduchu zpět přes
lopatky. Pájecí výpary to spíše víří, než by je to odsávalo.

Pomůže, když před to dám ještě jednu redukci? To znamená, že bude nasávat
otvorem 5cm, pak bude na trubce "boule" 15cm na ventilátor a pak bude 2,5m
trubky 50mm směrem ven?

Jde mi o to, aby se ty nasáté výpary z pájení nevraceli zpět k pájce. Ve
vzduchotechnice se moc nevyznám tak věřím, že mi někdo poradí. Nechce se mi
zbytečně kupovat další velká redukce, když to třeba nepomůže.

Ideální by bylo sehnat trubkový ventilátor o průměru 50mm, ale na ty jsem
nenarazil.

Díky za nápady.

S pozdravem Jan Půhoný

www.puhy.cz