Proudová trafa k nepřímému elektroměru

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Srpen 2 09:42:07 CEST 2012

Vše se skutečně odvíjí od spotřeby proudové svorky daného elektroměru.
Proudové trafo které máš je určitě správná volba, a dá se modifikovat
odstraněním primární lišty a jeho nahrazením odpovídajícím počtem závitů
nového primáru. Splnění přesnosti měřícího řetězce se dosahuje především
předimenzováním toho trafa.
Mimo měřících proudových transformátoru se vyrábějí i trafa pro
nadproudové ochrany, která jsou podstatně menší, ale linearita ani
fázový posun už u nich není zaručena.
Pokud je dodané trafo moc velké, může to být způsobeno i tím že je
kompatibilní se staršími indukčními elektroměry, a novému by stačilo
trafo na menší výkon, tedy s odpovídajícím menším průřezem magnetického
obvodu, ale tohle konkrétně neumím zodpovědět, a menší trafa možná kvůli
kompatibilitě nikdo nevyrábí.
Lubor