Jištění proti přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Srpen 2 01:44:27 CEST 2012

Dobrý den,

zatím v teoretické rovině řeším dimenzování svodiče bleskového proudu a
přepětí u samostatně stojícího rodinného domku s hromosvodem (hlavní a 3
pomocné jímače), bez vnější antény.
Při prvním přiblížení mi podle aplikační příručky pro přepěťovou ochranu
od OEZ vychází přepěťová ochrana v kombinovaném provedeni T1+T2 pro
hlavní rozvaděč typ SJBC-25E-3N-MZS. To představuje bratru 15k+ v
českých, což mě poněkud překvapilo. Prosím tedy zkušenější
stavitele/elektrikáře o názor/zkušenost, jestli je přepěťovka pro
rodinný domek v této cenové relaci reálná nebo jestli jsem někde něco
nepřehlédl. Je mi jasné, že domácí spotřebiče v součtu budou stát o dost
víc, ale přeci jen mi to přijde jako docela drahý špás.

Díky
JF