Cim jistit 10A/24V

Středa Srpen 1 10:52:58 CEST 2012

Dne 1. srpna 2012 10:37 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz> napsal(a):
> Taky budu něco takového řešit pro LED osvětlení domu - soustava 32V DC.
> Jenže největší proud pojistky mi vychází 6A, u většiny okruhů bude proud pod
> 2A. Protože v každém měniči u svítidla mám SMD pojistku F2A, v rozvaděči
> budou jednotně pojistky 6A (s ohledem na průřez vodičů). Myslím že
> trubičkových pojistek bych se bát nemusel.

Nezapomeňte na vypínací schopnost, běžná skleněnka má pouhých 35A, což
jinými slovy znamená, že jistit s ní např. přímo výstup z autobaterie
(nebo jiný tvrdý zdroj) není moc dobrý nápad, něco se o tom píše třeba
tady:

http://www.ok1cjb.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=86:0-730&catid=18:napajeni&Itemid=7

Existují trubičkové pojistky i s vypínací schopností 1500A:

http://www.enika.cz/download/pdf/sf520.pdf
http://www.enika.cz/download/pdf/cf520.pdf

P.K.