ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

Středa Srpen 1 10:00:27 CEST 2012

Můj táta učil na elektrofakultě v Poděbradech. Ta byla nejprve
samostatná, pak z toho udělali součást pražské ČVUT (1. a 2. ročník),
pak jen 1. ročník a nakonec z toho udělali kurz češtiny pro cizince. V
těch 50. letech táta skutečně dostával instrukce že je zájem jen o
kvalitní studenty a kolik jich vyhodí, je jeho věc. Pak se ale
zjišťovalo, že támhleten student má strýčka na OV (KV, nebo dokonce UV)
KSČ a je "v zájmu školy" aby prošel. Pak tady byli arabi, kteří si školu
platili a nezáleželo na tom, kolikrát budou opakovat ročník. Nakonec tu
školu museli úspěšně dodělat. Jeden byl se mnou v ročníku, prý kdyby to
nedodělal, ropnou rafinerii by tatínek odkázal jeho bráchovi. Vůbec
nešlo o to, aby z té školy něco věděl, jen musel mít diplom. Samosřejmě
soudruzi z Kuby a z Vietnamu museli taky projít. Protože škola měla
párkrát problém, že se včas nezjistilo, že je někdo hájený, nakonec
radši nechávali projít skoro všechny. V 70. letech prý studijní oddělení
u každého preventivně zjišťovalo, jestli nemá někde strýčka.
Současná situace co jsem viděl u našeho mladého, mi přijde taky trochu
divná. Ke zkoušce dostane seznam otázek a na nicjiného se ho prý
zkoušející nesmí zeptat. Prý je to podle evropských směrnic. Takže stačí
mít lepší paměť, není potřeba tomu moc rozumět a jakákoliv zkouška není
problém. Tenhle princip mi k vysoké škole moc nesedí.
Anděl