OT: DHCP

Středa Srpen 1 09:16:10 CEST 2012

Dne 31. července 2012 22:19 Aleš Filip <nostromo na khnet.info> napsal(a):
> Dobrý den,
>
> Tam jde spíš o to, že tam chodí nějaká parta hrát poker přes internet. A
> zřejmě se nějak propojujou ještě mezi sebou, takže si nastaví pevné IP
> adresy z toho rozsahu, aby se nemuseli hledat. Provozovatel je nechce nijak
> blokovat, protože z nich má tržbu, takže je tam trpí.

Doma na svojí malé síti jsem vždycky na routeru nastavil DHCP třeba od
192.168.1.20 nahoru a zařízení, která jsem chtěl mít na pevno, jsem
nastavil mezi 192.168.1.2 a 192.168.1.19. (192.168.1.1 má vždycky
router.)

Jako majitel hotelu bych si na recepci vyvěsil návod na připojení na
wifi síť v duchu: "... automatickou IP adresu přiděluje DHCP v rozsahu
..., pokud chcete z nějakého důvodu mít nastavenou pevnou IP adresu,
použijte některou z tohoto rozsahu ..., pokud si nastavíte už
obsazenou IP adresu, způsobí to kolizi a nepřipojíte se do sítě.
POZOR: nenastavujte si pevnou IP adresu z rozsahu přidělovaného
automaticky!"

P.K.