mobil ktery vidi skrz zed

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 30 11:17:43 CEST 2012

Tohle už proběhlo na opačném konci spektra, s RTG a gama: Když rentgenové
zdroje energií překročily jaderné procesy, zůstalo se u rozdělení dle
zdroje - jaderné procesy generují gama a nejaderné RTG, i kdyby oba výsledné
produkty nešly rozlišit. Jen astronomové zůstali u rozdělení "do 500 keV RTG
a nad je gama", protože zpočátku často nevěděli, jakými procesy záření
vzniklo.

Takže by bylo logické, kdyby se tady postupovalo stejně: Světlo vzniká
kvantově, mikrovlny radiotechnicky. Jenže s tímto zas nepočítali např.
autoři zkratky MASER... Takže v tom nejspíš v jisté době bude bordel a
spousta marketingových keců okolo:-)

PH

From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
Vsetko su to elektromagneticke vlny. Aj na droty z elektrarne sa da pozerat
ako na svetlovodice.
To svetlo sa siri tesne nad povrchom vodica.

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of gatilo
Ja se kdysi ucil, ze radiove vlny konci na 270 GHz. Co nad to jest, patri do
optiky.
Podle wikipedie to tak nejak platim dodnes
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetické_spektrum
A generovani svetla kremikem taky neni zadna novinka. V laboratorich to
delaji uz par roku, jen bezne koupit to zatim nejde ani na ebay.
:-(