[OT] Jaky invertor (svarecka)

Ales Povalac alpov na alpov.net
Neděle Duben 29 22:19:33 CEST 2012

Gama 160 ma na panelu prepinac MMA/TIG, ktery nedela nic jineho, nez
ze prave vyrazuje hotstart (zvyseni proudu o nejakych 30% prvni
pulvterinu). Antistick opravdu vypnout bez bastleni nejde, nicmene pro
vareni klasikou ani TIGem urcite neni duvod ho vypinat.

Ted jsem ze zvedavosti kuchnul svou Gamu 160 (jeste jsem s ni ani
nevaril :-) a s tou barvou na krytu mate pravdu, i kdyz na mem kousku
je ji malo a faston to prorizl. Zminim se v Omicronu, aby si na to
davali pozor, trochu pro ne delam.

Pro zajimavost, jak pouzitelny je ten napetovy zdroj, co jste z toho
udelal? Mam na mysli hlavne zvlneni (na vystupu je jen par mikro
filtracni kapacity). A co se prehriva, tranzistory na primaru, diody
na sekundaru nebo vystupni tlumivka? Prvni a druhe se da pripadne
posilit dobastlenim, na tistaku je neosazene misto...

Ales Povalac