3D mereni QFP soucastek - fotky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 25 23:21:07 CEST 2012

>Je to tam, plny scan v adresari x11

Dakujem.

>a prevodni stupnice je nahrana v rootu

Hm, no ale tam nie je cervena, takze zrejme to nie je ta stupnica ktoru pouzivate...

Pokusal som sa vyextrahovat "vysky" z tych suborov v svdmp, uhadol som sice, ze ten prvy obrazok je zakodovany BASE-64, ale ocividne to tiez nie su "vysky"; format toho druheho obrazku som nepochopil. Ale to je jedno, to bolo len take moje cvicenie v hadani... ;-)

>ty nozicky jsou vzdy naklonene, i kdyz to neni videt,
>datasheet rika ze ma 3st s toleranci +4 -3

Ja viem; tou otazkou som myslel, ci poznate skutocnu geometriu, t.j. ci u inkriminovanej X11 je to 0, 3, 7, alebo mimo tej tolerancie (lebo ved aj take moze byt, ci nie?)

>experimentovani prijde nejdrive zase za mesic.[...]

Hmmmm...

>cervena vedle nozicek nevadi,[...]

No, to mozno nie, ale viete, co ta cervena tam znamena? Preco je tam, kde je, a preco je cervena? Preco je napriklad u X11 "hore" od bocnych noziciek a u MFA dole? A ak to neviete, odkial mozete vediet, ze to nevadi? Preco doverujete meraniu na koncoch noziciek (nech je to uz kdekolvek), ked ocividne na mnohych miestach vznikaju rozne "falosne" artefakty?

>uz jsem mluvil s IVP a zkusi pro nas udelat upravu algoritmu pro hledani
>konce nozicky, tak aby nasel i kdyz jsou merene pod uhlem (ted to neumi)
>asi toto bude reseni problemu, protoze i IVP se to zda byt cesta

No, samozrejme je to aj tak len Vase rozhodnutie. IVP je kto, SICK/IVP t.j. autori snimaca? Oni chapu pricinu problemu, popisali Vam ju? Vedia, preco to natocenie pomaha? Ako su zaangazovani na pripadnych buducich problemoch? Z toho, co ste zatial napisali, mam intenzivny pocit, ze Cierny Peter je tentokrat na Vas...

Ja osobne by som sa asi len tazko zmieril so symptomatickym riesenim bez znalosti priciny problemu, a to najma kvoli tomu, ze by som nevedel, co este moze prist. Co ak ta "cervena vedla noziciek" za urcitych okolnosti prekryje cele nozicky? To "cervene" je ocividne nejaka hlupost ktora nezodpoveda polohe realneho predmetu - co ak za nejakych okolnosti od "vhodne" zdeformovanej nozicky vznikne taka hlupost, ktora bude pre ten snimac vyzerat ako nozicka v spravnej polohe a spravneho tvaru? Teraz mate napriklad pocit, ze scanovanim suciastky nasikmo ste vyriesili problem, ale co ak sa ten problem zhorsuje od inych faktorov (tak, ze to natocenie nebude stacit), napriklad znecistenia okienok, inej povrchovej upravy suciastky, nejakych predmetov v okoli snimaca ktore tam niekto nahodou polozi? A co ked pride ina suciastka, co ak pre nu poloha nasikmo bude praveze pesimalna?

A ja osobne si neviem predstavit ziadnu inu cestu ako najst co i len ciastocne odpovede na tieto otazky, nez experimentovat. Ak by mi niekto povedal, ze mozem experimentovat raz za mesiac, tak by som ho rovno poslal do kelu a tuto robotu by som odmietol urobit.

Ale to som ja, a nikde nie je dane, ze moje sposoby, predstavy atd. su spravne, samozrejme.

---

Ja osobne tam vidim niekolko artefaktov, ktore by tam podla mna nemali byt:
A. zelene artefakty pod spodnymi nozickami a niekde aj pod bocnymi nozickami
B. cervene artefakty pri "prechode" spodnych noziciek do puzdra (v skutocnosti to nie je ten bod kde vchadza nozicka do puzdra, ten je zrejme zakryty spodnou castou nozicky)
C. cervene artefakty pod bocnymi nozickami pri puzdre MFA
D. cervene artefakty nad bocnymi nozickami pri puzdre X11
E. cervene artefakty v ohybe hornych noziciek
F. cervene artefakty v hornej casti a nad koncom hornych noziciek (Vas povodne popisovany problem)

Myslim si, ze kym snimac "normalne" sleduje difuzny odraz (a priamo odrazeny luc ide smerom "za" snimac, pravdepodobne na to sklo prekryvajuce snimac alebo za plech za nim), tieto artefakty vznikaju priamym dopadom nejakeho "sekundarneho" luca na snimac cez sosovku.

Treba si pritom uvedomit, ze napr. pri A a F "primarny luc" lasera vobec nesvieti na suciastku - svieti pred nu resp. za nu. Z toho vyplyva, ze tie artefakty vznikaju bud neziaducimi odrazmi od okolitych predmetov do snimaca (pricom si treba uvedomit, ze vdaka koherentnosti laseroveho svetla ten odraz moze vdaka interferencii na periodickej strukture trebars zdanlivo matneho (hrbolateho) povrchu byt v urcitych smeroch aj velmi intenzivny a smerovy - skuste na tie krytky okolo drziaka suciastky zasvietit laserovym ukazovatkom a sledujte z roznych smerov "krupicu" okolo bodu kam svieti luc); alebo naopak, od predmetu sa odrazaju neziaduje "sekundarne" luce, ktore vznikli viacnasobnymi odrazmi ci nejakymi interferencnymi javmi napriklad na tom krycom skle pred laserom (niekolko jemnych skrabancov z utretia handrickou dokaze niekedy fungovat ako pomerne kvalitna opticka mriezka napriklad, nehovoriac o mastnej smuhe), alebo len jednoducho divergenciou "hlavneho" luca. Mozno su tam
  aj ine odrazy - od okrajov okienok, od okrajov sosovky nad snimacom...

Myslim si teda, ze tam niekde je povod A a aj D, a asi aj F. Myslim si, ze B, C a E vznikaju inak, a to viacnasobnymi odrazmi medzi viac-zvislymi-nez-vodorovnymi plochami priamo na suciastke, bud medzi ohnutou castou nozicky a puzdrom, alebo medzi bocnymi stenami noziciek v pripade C.

Este je zaujimave sledovat aj vplyv charakteru povrchu noziciek. Spomenuli ste obrazok 10 (http://3d.itherm.cz/leads%20foto/OBR%2010.jpg resp. http://3d.itherm.cz/leads%20foto%20full%20res/Q174-Q912H2_SAR%8eE%20417_U0.jpg ) - tam sa zda, ze povrch X11 je tmavsi, ale to je len preto, lebo je rovinnejsi, menej hrbolaty; t.j. je od neho slabsi difuzny odraz a vyraznejsi priamy. A to je podla mna aj dovod, preco je u X11 ovela vyraznejsi jav F (a aj suvisiaci D; rozdiel v A moze ist aj na vrub geometricky ineho konca nozicky s vyraznejsim zaoblenim); a najma dovod preco u X11 nie je takmer vobec "vidiet" "zvislu" sekciu hornych noziciek.

Ku tomu vsetkemu sa daju nakreslit obrazky, analyzovat pravdepodobnost, vymysliet experimenty na potvrdenie ci vyvratenie, vymysliet sposoby potlacenia a odskusat ich. Nie je dokonca vylucene, ze z tej prace moze vyplynut aj to, ze sa niektore artefakty v niektorych situaciach jednoducho potlacit nijako nedaju a ze je tento sposob merania pre urcite situacie jednoducho nevhodny.

Ale rozhodnutie, ci je lepsie urobit takuto mravciu robotu teraz, alebo len riesit symptomy a dufat ze v buducnosti to nebude mat ziadne nasledky - tak to rozhodnutie je na Vas...

wek