ARM - vyvojove prostredie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 23 17:41:49 CEST 2012

Trochu me mrzi ten dehonestujici pohled na situaci, a to i od lidi, kterych si odborne
vazim. Ale snad je to jen jinym systemem priorit nebo spatnym pocasim.

Podle me je nejdulezitejsi k dane platforme dobry toolchain. Pokud mam dobry
prekladac C a pro drobnosti ASM, k tomu pak slusny debugger, tak jsem spokojeny.
Pokud to dostanu zdarma, nastroje jsou "zive" (probiha aktivni vyvoj) a pokud jsou
otevrene a muzu je zavesit na nejaky svuj oblibeny nastroj typu IDE nebo programatorsky
editor, tak jsem proste happy. Pod tou otevrenosti si predstavuju to, ze je k tomu dostatek
informaci pro pochopeni vnitrni funkcnosti a pripadne pro jeji upravu.

Proto jsem treba ja opustil platformu PIC32, protoze jsem nemohl zkousnout to "jedine
spravne reseni", ktere mi Microchip nachystal. To prosim rozhodne neni pokus o flame.
Ja jsem si umyslel, ze chci ladit SW v RAM, protoze rad ladim metodou drobnych
uprav a neustale prepisovani flashe stale dookola se mi jevilo jako spatna cesta.
No a komunita kolem PIC32 me (a ostatni se stejnym pranim) na ruznych forech
poucovala, ze to proste neni spravna cesta, ze Microchip to namyslel jinak a ladit
se ma pres flash.

Tak jsem presel do tabora ARM. Protoze jsem sel tou nejslozitejsi cestou pres
skladani vyvojoveho prostredi z komponent, tak dneska mam (doufam) slusny prehled
o tom jak to funguje a asi me uz nic neprekvapi. A protoze je k tomu dostatek informaci
(vyhoda OpenSource modelu a typu uvozovani komunity kolem neho), tak jsem do
problematiky pronikl natolik, ze uz bych ji s vysokou pravdepodobnosti dokazal
prenest i zpet do sveta PIC32 (vcetne prechodu na OpenSource nastroje i tam).

PL