ARM - vyvojove prostredie

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Duben 23 16:49:38 CEST 2012


Ano, debuggovanie je nastroj, ktory toho urobi vela, dokonca viac ako
simulator, ale ma to nevyhodu - potrebuje to mat hardware stale
pripojeny.
Robil som projekty, kde povedzme 80% ladenia programu bolo pomocou
simulatora, simulator bol pripraveny po uspesnom buildnuti projektu
okamzite. Nemusel som pri sebe mat nijaky hardware, stacil mi notebook
- nic viac, rychlost vykonavania algoritmov som meral softwarovymi
stopkami, vysledky som si pozeral v registroch/pamati ako na
hardwarovom debuggeri. Teda robil som to iste, co pomocou HW, ale
nepotreboval som HW :-)
Iste, je to zalezitost istej skupiny projektov - nejake realtime
riadenie konkretneho HW asi simulator nebude potrebovat, ale ked som
si trebars robil mobil
https://picasaweb.google.com/111890741167251011072/HomemadeGSMPhoneTest1
tak pisanie a ladenie parsera sprav z GSM modulu by bolo pomerne
utrapne bez simulatoru. Samozrejme, debugger by fungoval, ale cakat
vzdy na start modulu a jeho prihlasenie do siete by bolo nepohodlne -
takto som si pomocou debuggeru odladil tu "low-level" vrstvu a tu
procesnu cast som riesil bez hardwaru, bez cakania a pomocou
simulatora, ktory som krmil skutocnymi datami, ktore som zabieral pri
hardwarovom ladeni.
Samozrejme, jednoduchsie by bolo pisat spravny kod bez ladenia, ale na
to este nemam ;-)
Len tak cvicne som si pozrel ten telefon - aplikacia ma 59kB vo FLASH
a 11kB dat v RAM. Mozem uz ruku dat zo srdca dolu? :-) Na to maju tie
ARMy a ine MCU tolko FLASH-ky, aby sa dala pouzit - a na to si ju
kupujem. Uznavam, ze sa da vyvoj robit aj po castiach, tym sa to da do
znacnej miery eliminovat.
Robim aj ine typy projektov, ale nastrojov je dobre mat viacero a
rozumne ich pouzivat.

Dakujem za odpoved,
J.S.



Dňa 23. apríla 2012 15:55, Martin Moštěk <xtyca na seznam.cz> napísal/a:
> Tak konkrétně Javy, resp. Eclipse bych se nebál. Na každém alespoň trošku
> průměrném stroji, koupeném dnes, popřípadě rok zpátky, je rozdíl mezi
> nativním IDE a Java IDE prakticky zanedbatelný. Osobně mám koupené v práci
> dvě IDE - CrossWorks a Keil, debaguji a ladím v obou, ale vlastní kód píšu v
> Eclipse. Kdo zkusí baladu v podobě automatického doplňování proměnných u
> struktur tedy klávesové zkratky ctrl+break, automatické zvýraznění
> promenných stejného názvu v kódu, grafické zvýraznění chyb a funkci
> klíčového slova //TODO ten již nechce nikdy jinak (tedy podle mne :-) ).
> Navíc IDE se nemusí instalovat a je tudíž na flash kdykoliv k dispozici
> včetně aktuálně rozdělaného projektu.
> Dál bych měl dotaz na ten simulátor - na co to ? Pomocí Jtagu (např. pomocí
> vlastnoručně vyrobeném OpenOCD) si přece aplikaci naládujete do RAM a
> debagujete (ladíte) aplikaci jako po másle, když pak holt přetečete přes
> velikost ram, tak máte možnost ladit ve flash, ale ruku na srdce - kolik
> aplikací má běžně přes 32, resp. 64 KByte, aby jste pak museli ladit ve
> flash?
> Martin.
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list