ARM - vyvojove prostredie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Duben 23 16:21:05 CEST 2012

> Ja sa nechcem dostat do nijakeho klubu :-)

To je v poriadku ze nechces. Nikto z nas nechcel - kto by chcel? - dostali sme sa tam rovnako.

Opakujem, ze je to klub hladacov lacnej a dobrej cesty.

>Takisto je pravda, ze pokial mi ma vyvojove nastroje niekto nastavit,
>je treba mu za to zaplatit, alebo sa to naucit a urobit si to sam.
>Doteraz som ale nepotreboval ani jedno ani druhe, lebo to urobil
>vyrobca MCU ako podporu pre svojho zakaznika, nech nemusi
>znovuobjavovat koleso.

Doteraz si mal skusenost s jedinym vyrobcom, ktory je v druhom slede, a tudiz potrebuje aj potrimiskarov, takze ponuknutie tej lacnej a jednoduchej cesty je pre neho sposob prezitia.

Ti dominantni vyrobcovia ARMoidov su spolocnosti ineho kalibru, maju niekolko relativne malo dominantnych odberatelov (ktori k nim idu nie cez distributorov), no a ti odberatelia rozhodne nerozmyslaju nad par desiatkami tisicov na hi-cost vyvojove prostriedky. Vyrobcovia ARMoidov sice proklamuju podporu aj pre siroke masy, ale taka podpora je v skutocnosti priserne draha a najma necakane zlozita vec, takze to len tak "flakaju" a v skutocnosti sa spoliehaju na nadsenectvo a prstom ukazuju na tie mid-cost prostriedky. A nadsenectvo ma svoje medze, nech si o tom mysli kto chce co chce; a z mid-costu sa ledva zaplati prezitie tych ludi co to robia, tazko nejaky zasadnejsi a rozsiahly vyvoj.

Este je to jeden treti prvok, a to samotny ARM - ten svoju angazovanost v tomto smere jasne vyjadril kupou Keilu a projektom mbed; do tej drahej a zlozitej komunitnej podpori sa nehrnu ani oni, naviac by to mali zozlozitene potrebou podporovat aj specifickosti konkretnych implementacii, to by bolo pre nich viacmenej samovrazedne.

Takze bud si zaplatis, alebo si pockas, kym sa to trocha viac vyvrbi z toho nadsenectva, no a to bude este par rokov trvat. Alebo si to urob sam... :-P

wek