ARM - vyvojove prostredie

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Duben 23 16:10:24 CEST 2012

Jano a preco mu rovno nepovies, ze ked chce cestovat, musi si vybrat
bud economy class za 2000 alebo business za 5000... A je uplne jedno,
ci EUR alebo USD. Za Pan Boh zaplat, cestovali akurat na pociatku
vekov a mnisi v stredoveku. Oni si to mohli dovolit a bol to zazitok
na cely zivot.

Ale inak tie samoklikacie gcc su dost neprehladne a aj ked poskytuju
to zakladne, vidiet do toho ako to je naklikane je problematicke. Ked
som riesil tento problem ja, skoncil som pri NXP, ten ma len limit na
128kB download, co na zakladnu pracu postacuje. STM32 by bolo fajn,
keby sa koralkovy klamari drzali toho, ze poskytuju naozaj free
nastroje a nepytali za ne rovno ako za letenku v economy class. Osobne
som sa chcel pohrat s M0 ale davat letenku za full verziu sa mi nechce
a preto skoncim asi pri NXP. Tam si clovek moze vybrat podla potreby
co chce robit a nezruinuje pritom svoj rozpocet.

Dalsi problem tychto cipov je to, ze su programovatelne len cez
moduly, ktore dodava vyrobca, teda stlink a to iste od nxp. Pokial
prejdete na jtag, tak to je dalsie bastlenie pripadne investicia 100e
do profesionalneho programatora. A to sa potom naozaj straca ta
povodna myslienka, low cost vyvojovych nastrojov.

A.