ARM - vyvojove prostredie

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Duben 23 11:32:45 CEST 2012

Kolegovia,

v ramci rozsirenia si obzorov som sa rozhodol, ze sa poobhliadnem po
inych MCU nez tych, ktore pouzivam doteraz a volba padla na rozne
derivaty ARM Cortex-M3. Kvoli dostupnosti v nasich krajoch sa vyber
zuzil prakticky len na dvoch dodavatelov - NXP s ich LPCxxxx a STM s
STM32. Pretoze STM, zda sa, ponuka o nieco lepsie periferie a pre mna
osobne prehladnejsie znacenie obvodov, vybral som si ich.
Tak som si zohnal STM32 discovery kit
http://www.st.com/internet/evalboard/product/250863.jsp a pustil som
sa do zhanania informacii. Ale aj ked sa povazujem za pomerne
skuseneho v tejto oblasti, po jednom vikende sa citim ako absolutny
blb. Nakolko sa v tunajsom kolokviu pohybuje viacero ludi, ktori s
nimi - zda sa - aktivne pracuju s ARMami a povesti hovoria o vzajomnej
kompatibilite medzi roznymi typmi, snad sa dockam pomoci, o ktoru by
som tymto laskavo poziadal. Pre vacsiu prehladnost otazky ocislujem,
plus k nim bude nejaky uvod.

Relativne jednoduche googlenie ma priviedlo k tomuto vysledku:
http://sites.google.com/site/stm32discovery/open-source-development-with-the-stm32-discovery/setting-up-eclipse-for-stm32-discovery-development
A skutocne, po vyse dvoch hodinach som mal Eclipse nastavene tak, ze
sa projekt build-ne bez chyb a viem vyslednu binarku narazit do STM32
a LEDky na kite blikaju. To sa da hodnotit ako parcialny uspech, ale
nie je mi jasna tato vec:
1, Co z toho je treba opakovat pri zakladani noveho projektu? Je treba
ist od kroku "Creating a Stm32 Arm based project Template" dalej?

Ked mam pravdu povedat, nie vzdy presne viem, co sa v tom Eclipse
nastavuje a vobec sa necitim na to, ze je to takto spravne. Radsej by
som mal veci pod kontrolou, ale nie som si isty, ci to bude mozne s
Eclipse. Ked uz to nie, tak aspon veci, ktore netreba, aby boli
skryte. Z toho vyvstava otazka:
2, Da sa ta pomerne nudna a na chyby nachylna nastavovacia sekvencia
nejako automatizovat?

Potom som chcel prikrocit k debuggovaniu, ale zastavil som sa hned zo
zaciatku, po precitani tohto:
http://sites.google.com/site/stm32discovery/open-source-development-with-the-stm32-discovery/getting-hardware-debuging-working-with-eclipse-and-code-sourcey
Pise sa, ze ako GDB server sa pouziva GDB-cko vykostene z komercneho
Atollic Studia. Necital som si cele licencne podmienky, ale domnievam
sa, ze to asi nebude celkom kosher.
3, Je tato operacia korektna z hladiska licencie Atollic Studia?
4, Ak nie, co sa da pouzit namiesto toho?

Dalej, aj po otestovani komercneho produktu (Atollic) mi stale chyba
simulator - nie debugger, ktory spolupracuje s hardwarom, ale
simulator, ktory simuluje jadro MCU a simulovatelne periferie v PC, na
ktorom prebieha cross-development, bez potreby tahat binarku do
hardwaru.
5, Kde je nejaky simulator pre tieto ARMy-?

Podotykam, ze chcem pouzitelne vyvojove prostredie, prevadzkujem ho na
Windows 7, 64-bitova verzia. Rad by som sa s cenou dostal na uroven,
ktoru poskutuje trebars Atmel alebo Microchip pre plne pouzitelne
vyvojove nastroje (IDE, kompilator, simulator, debugger) - teda
zadarmo. Pocul som, ze na ARM-y existuje siroka skala
open-sourcovanych projektov a vela pouzitelneho software, tak by to
nemal byt problem, hoci som s hladanim nebol velmi uspesny.

Dakujem,

J.S.