3D mereni QFP soucastek

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 20 22:49:54 CEST 2012

>ad 1. co jsou okenka pred laserem? myslite sklo na kryti cidla? toto urcite
>nepujde, je nalepene, cena zarizeni je cca 37k Euro, to by neproslo

Aha, takze ten kryt aj s okienkami je rovno sucastou celeho laseroveho bazmegu, a nejde to odmontovat (teda kryt s okienkami od laseroveho bazmegu)? Hm, skoda.

V tomto smere by ale mohli napovedat aj raw data z toho snimaca, staci mozno aj tych 1500x64 dat pre jeden riadok kde je to halo a jeden riadok kde su tie "ohnicky" (samozrejme cim viac pokusov na roznych patologickych situaciach tym lepsie).

Da sa ten posuv suciastky zastavit a pritom mat scan pusteny a vidiet nejako vysledok "nazivo"? Ak ano, zastavil by som si to v bode, kde su tie "ohnicky" a sledoval kam presne dopada to svetlo resp. skusal pchat rozne predmety do predpokladanej drahy a sledoval, co sa deje.

>ad 2. odstranit nejde (musela by se rozebrat osazovaci hlava, rozebrat osa D
>ktera nataci soucastka, a nastavit tenzometry pro mereni sily osazeni, na to
>nebude cas), polepit lesklou folii neni problem, mam samolepici alobal,
>obrazek vam klidne udelam.

Ak je tam dost miesta, tak mozete skusit aj nalepit sikmo - obycajny alobal pozohybat tak, aby vytvoril klin, a nalepit obojstrannou lepiacou paskou. Podobne aj matny povrch - kus cierneho papiera.

>je treba uvazovat i v tom smeru ze rozsah v ose Z ktery senzor umi rozpoznat
>je cca 5mm, tzn vse co je mimo tento prostor se neodrazi do cidla, ale jde
>mimo. tzn zadni kryt je uz moc daleko.
>da se to krasne poznat na tom ze kdyz zadam spatnou vysku soucasky tak leze
>jen cerny obraz (nejsou ani prime odlesky ze spatnych hran)

Treba sa oprostit od predstavy, ze senzor "vie", v akej vyske je predmet. Senzor nerobi nic ine len snima svetlo, ktore nanho dopada. Optika by mala zabezpecit, aby nanho nedopadlo svetlo, ak sa neodrazi od snimaneho predmetu. Nie je nemozne vyrobit opticky prvok, ktory to svetlo lasera dostane na snimac z uplne ineho bodu. Ocividne mate docinenia s parazitickym javom, t.j. s niecim, s cim konstrukcia celeho zariadenia neratala, preto nemozete vyjst z predpokladu ze "zariadenie nevie rozpoznat predmet, ktory nie je v danom rozmedzi vysok", ale z otazky "aky predmet (alebo sustava predmetov) vyvola podobne osvetlenie senzora (resp. podobny vysledok merania, kedze udaje zo skutocneho osvetlenia senzora su este prehnane "rozpoznavacim" algoritmom) akoby bol dany predmet v tej a tej vyske".

>jinak pohrat si se strojem by slo, v pondeli bude volny na cca 8 hodin,
>jinak musi bezet vyroba (na termin jsem cekal cca 3 tydny, holt japonsky
>zakaznik)

No skoda ze nie som nudiaci sa milionar, inak by som aj dosiel :-)

wek