Stary vlhkomer

pyjan pyjan na tiscali.cz
Pátek Duben 20 16:40:45 CEST 2012

uvnitř je snímač teploty Pt100 ve skleněné trubičce. Na trubičce je
punčoška, která se sytí chloridem lithným. Na punčošce je navinuta topná
spirála. Li-Cl absorbuje vodu a zvyšuje vodivost roztoku. Tím se zvyšuje
topný proud a u teplota. V ustáleném stavu - nasávání a odpar vody je
stejný čidlo teplotu měří hodnotu rosného bodu.

Tyto snímače byly později nahrazeny snímači FEUTRON z NDR, kam byla
výroba v rámci RVHP přesunuta.

Pro získání relativní vlhkosti se měřila ještě tzv suchá teplotě. Oba
údaje - z mokrého a suchého teploměru se pak v měřicím můstku převáděly
na relativní vlhkost. Zařízení pracovalo velmi spolehlivě, jen bylo
třeba obnovovat sycení punčošky novým roztokem Li-Cl.