Re: ot: Posledný let raketoplánu Discovery

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Duben 20 13:23:57 CEST 2012

Myslím že nemáte pravdu co se týče zmenšení síly v kořeni křídla díky
tomu, že se "rozloží" do celé délky.

Pokud budu uvažovat prohnutí malé, tak bez ohledu na to jaký tvar bude
nosník mít bude moment působící v místě vetknutí stejný.

Pro případ extrémně pružného nosníku, a speciálně křídla se uplatní
dva zcela jiné efekty - jednak se zmenší délka ramene a tím i moment a
jednak díky změně plochy průmětu křídla do roviny a tím i zmenšení
vztlaku dojde k celkovému zmenšení momentu na kořen křídla.

Druhá věc je že pokud povolím průhyb křídla, mohu ho postavit
subtilnější a tím i lehčí než kdyby mělo být dokonale tuhé.

Tomáš