ot: Posledný let raketoplánu Discovery

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Duben 20 11:50:50 CEST 2012


Dokud se ohybaji tak bych byl naopak v klidu, zacal bych se bat v 
okamziku kdy by se neohybaly.

Kouknete se na zabery ruznych subtilnich letadel s velkym rozpetim 
kridel a kde byl pozadavkem nizky soucinitel odporu (velmi tenke 
profily) - napada me treba Solar Impuls. Ty kridla jsou ohnuta do luku.
Pokud by je udelali tuha (jakoze to neni dne problem) tak to zpusobi, ze 
pusobiste sily se presune do mista kde se kridla stykaji s trupem nebo 
tam kde se obe kridla stykaji.
Tohle si velmi mnoho lidi neuvedomuje, stejne jako vetsina lidi kdyz ma 
udelat odlehceni nejakeho jednostrane vetknuteho lichobeznikoveho 
nosniku vyvrtanim otvoru udela nejvetsi diry u korene nosniku. Pritom to 
musi byt presne obracene. ;-)

Radek Vicek

Dne 20.4.2012 7:34, balu na home napsal(a):
> videl som prierez B747 v science museum v Londyne. Maju tam prierez
> kompletnym lietadlom cez prvu triedu (tam kde je hore ten hrb). Je to
> naozaj len o trochu hrubsie ako plechovka, vonkajsi plast je tusim 2,
> maximalne 3mm hlinik. Neuveritelne.
> Ked som nim letel sedel som uplne vzadu a tiez bolo vidiet prehyb kridel
> ked sme sa rozbehli a odlepili od zeme. Ide z toho strach a zaroven
> facsinacia ako dokazali inzinieri v 50-tych rokoch nieco take vyvinut s
> prostriedkami ktore vtedy mali.
> b.
>
>



Další informace o konferenci Hw-list