OT: SW na odmerovani z obrazku

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Pátek Duben 20 09:56:19 CEST 2012

Debatu jsem nesledoval, tak jen na tenhle kousek vytržený z kontextu.
Na ozubeném kolečku se dá bez vybavení obvykle naměřit ještě rozteč přes zuby (přes
několik zubů, tečně k roztečné kružnici) a průměr přes měřicí drátky vložené
do mezizubových mezer. Z tabulek nebo výpočtem se pak dá usoudit na
modul, roztečnou kružnici, záběrový úhel apod. Dá se to najít jak pro
evolventní tak pro cykloidní (které by připadalo v úvahu u hodinek)
ozubení.

Ales Prochaska