3D mereni QFP soucastek

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Duben 19 21:00:00 CEST 2012

Tak este raz:

1. >pricina moc odstranit nejde,

Pricina rozptylu na nekolmo odstrihnutej nozicke sa odstranit neda, ale zakladna pricina Vasho problemu je, ze tento rozptyl sposobi nespravne vyhodnotene meranie. No a to sa [mozno] da odstranit v zasade upravou optickeho systemu. Zalezi na detailoch; a ano, znamena to vratit sa niekde ku zaciatku; ale mozno by stacilo vhodne vlozit do optickej drahy jeden pomerne jednoduchy opticky prvok - nieco ako hranol, mriezku alebo interferencny filter ci nieco podobne.

Mimochodom, v ktorom smere svieti laser (tipujem, ze je to oproti pohybu suciastky, je to tak?) a aky je jeho uhol voci rovine suciastky (t.j. ako "strmo" svieti)? Kam ide svetlo, co sa neodrazi od suciastky (t.j. co je nad suciastkou)?

2. druha, o nieco horsia sanca na napravu je z dat co ziskate pre kazdy bod - dostanete z toho zariadenia len jedno cislo, Z, alebo aj nieco ine, trebars aj vsetkych 64 hodnot? Ak ano, za urcitych okolnosti by sa z nich mohlo ziskat nieco viac o tom odraze - ak je od sikmej plochy ci priamo ide o rozptyl, mohlo by sa to poznat.

3. Ako funguje snimac - integruje po cely scan, t.j. sa z neho vycita jedna sada udajov za cely scan naraz, alebo sa daju z neho citat udaje aj pre expoziciu jedineho bodu? Minimalne pri scanovani problematickych bodov by to mohlo pomoct. Ak nie, mozete ovplyvnit pohyb suciastky, t.j. sa napriklad s nou vratit alebo aspon urobit niekolko scanov na jednom mieste?

>ohledne reseni, spise by me lakalo softwarove, jak poresit tech vice mereni.

No to mi je jasne, vzdy sa predpoklada, ze software je lacne a jednoduche riesenie vsetkych problemov; ale to je take symptomaticke riesenie. Nevravim, ze by to neslo, ale aj tak musite chapat podstatu a charakter problemu. Napriklad, ak chcete vyjst zo znamych rozmerov puzdra a ocakavanych poloh vyvodov voci nemu, musite chapat ako a preco je toto vsetko skreslene na vyslednom "obrazku". Na tom prvom napriklad s tym SO puzdrom je tam vidiet take fialove obdlznikove "halo"...

Mimochodom, dost je to podobne tomu druhemu vlaknu co tu dnes islo, kde sa Radek Vicek snazil odmeriavat rozmery scanovanych suciastok do hodiniek, a scan je pritom skresleny sikmym osvetlenim predmetov.

wek