Re: Re: 3D mereni QFP soucastek

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Duben 19 16:35:09 CEST 2012

> tady ohledne filtrovani. otazka je jestli by slo nejak na sebe spojit vic
> obrazku ziskanych pod ruznym uhlem mereni
> v priloze je problematicka soucastka, horni rada ma prave problem s tim ze
> diky odleskum neni mozne vypocitat vysku nozicek. Jsem schopny udelat vice
> mereni pokazde otocene o 90stupnu. otazka je jak toto spojit, aby byla
> zachovana rovina soucastky a byla data pro vsechny strany nozicek

Jak je držena součástka před kamerou, tedy kolik má stupňů volnosti? Na mě to dělá dojem, že není známá přesná pozice ani orientace ani v jedné ose.

Algoritmus bych viděl následující:

1) Segmentuj obrázek tak, aby se nalezla zelená oblast, tedy epoxidové pouzdro součástky.
2) Ohranič čtverec zelené plochy. Vzhledem k pootočení součástky ve třech osách to bude nějaký obecný lichoběžník.
3) Z 4 rohů lichoběžníku spočítej 3d transformaci. Možná bude stačit 2d rotace a posun, záleží na tom jak moc je součástka vykloněná z plochy. Pravděpodobně by stačilo spočítat PCA (principal component analysis).
4) Transformuj do referenčního systému souřadnic.

> pokud chcete, poslu vam v pondeli stejnou soucastku zmerenou ve vsech 4
> smerech a kdyz je dokazete namapovat na sebe, muzeme se domluvit na
> spolupraci.

Pošlete, uvidíme. Dělám spíše 3d konstruktivní geometrii než počítačové vidění, ale tohle vypadá na poměrně jednoduchou úlohu.

Jaké maximální odchylky úhlú a posunů jsou očekávány v jednotlivých osách?

Vojta Bubník