3D mereni QFP soucastek

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 19 11:35:02 CEST 2012


Ja vim, ze to neni odpoved jak resit ty odlesky, ale kdy uz jsem az tam: jestli 
je cilem aby soucastky byly osazovane se spravne rovnyma nozickama, nebylo by 
jednodussi proste soucastkam nozicky rovnat jak je potrebujete (vsem; ty co by 
byly OK by se nezmenily, ty co smajdaly, by se srovnaly)? Scvaknout mezi dve 
desticky, projet mezi dvema koleckama apod.?

David Obdrzalek

On 18 Apr 2012 at 23:35, hw na itherm.cz wrote:
> Zdravim konferu,
> 
> predem se omlouvam ze prilohy a dlouhy popis, ale jedna se o zajimavy 
> problem
> 
> Problem se tyka zarizeni na mereni vlastnosti soucastek ktere se rika 
> koplanarita.
> Jde o to ze u QFP je obcas pozadovano pred osazenim merit jestli nektera 
> nozicka neni vyhnuta smerem nahoru/dolu (zajisti se tim ze bude vzdy v paste
> a tim padem zapajena)
> 
> Mereni funguje na zaklade triangulace, zarizenim ktere pro nas vyvinul SICK
> princip viz obrazek v priloze (3dcoplan). - svitime na soucastku rozmitanym 
> laserem, dole je pak cidlo ktere snima obraz.
> 
> Problem je ten ze celni hrana nozicek na ktere svitime primo (obrazek 
> problem) ma pri "nestastnem" tvaru strihu rusive odlesky - takovy ten ohen 
> na konci zvetsene nozicky. Pro sirsi nozicky vetsinou dokazeme najit dost 
> bodu kde se da urcit hrana a vyhnuti. Soucastky ktere ale maji sirku nohy 
> kolem 0.3mm uz neni moc spolehlive, protoze pri rozliseni cca 0.034mm/pixel 
> a mame malo bodu (bez ruseni).
> 
> akualni postup zpracovani pokud z jednoho nasnimaneho obrazku dokazeme urcit
> vsechny nohy je:
> - vypocet roviny soucastky ktera se bude dotykat desky
> - srovnani teto roviny s rovinou mereni.a vypocet vyhnuti nozicek
> 
> Nenapada nekoho jak zazracne vyfiltrovat tento typ odlesku?
> 
> pro SO je to jednoduche, jen se zmeni smer mereni o 90stupnu
> pro QFP ale mame vzdy jednu stranu kde budou odlesky. otazka tedy je, jak 
> namapovat vice nekompletnich 3D obrazu dohromady. Vyvojar softu mi tvrdi ze 
> toto nejde, ale treba nekoho napadne postup. Je totiz potreba zahrnout nejen
> absolutni vysku nohy od "kamery" ale take najit spravnou rovinu soucastky 
> ktera se bude dotykat desky a podle ni pak urcit vyhnuti nozicek nad touto 
> rovinou.
> 
> v pondeli budu zkouset otocit soucatku o par stupnu pri prejezdu na laserem,
> odlesk by mohl jit jinym smerem. ale moc si od toho neslibuju. Spise by me 
> zajimalo jak spojit tech vice obrazu.
> 
> gratuluju kazdemu kdo az sem a pokud ma nejaky napad, budu rad.
> pripadne odpovim i na otazky
> 
> 
> Pavel





Další informace o konferenci Hw-list