Re: OT: Dotaz - voda, břidlicový plyn a jeho těžba

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Středa Duben 18 17:36:57 CEST 2012

Zdravim,

byl jsem ted o vikendu na mensi prochazce v okoli Berouna (Beroun,
Svaty Jan, Srbsko..) a vsude na vyveskach, domech apod jsou vyzvy a
petice prave kvuli teto tezbe, ktera je planovana (asi nejdriv
pruzkum) i v teto lokalite (ci nekde v okoli, nemel jsem cas to
prilis zkoumat).
Na jedne te nastence jsem si cetl jake je slozeni te "vody" co tam
dolu pumpuji. I kdyz je koncentrace primesi "zanedbatelna" tak v tom
mnozstvi, ktere tam napusti je toho absolutne docela dost. Me
znalosti chemie nejsou na vysi, ale neco vim a nektere z tech latek
bych opravdu ve sve studni nerad nasel v jakekoliv koncentraci.
Argumentuje se tam tim, ze geologicka struktura teto oblasti je
znacne komplikovana (ruzne zlomy, krasove jevy apod) a snadno se
tedy muze dostat voda z hlubokeho podzemi (tezba plynu) do mene
hlubokeho podzemi (studny).

P.

>Zdravim,
velice dekuji za vysvetleni problematiky, vice nepotrebuji vedet.
Domnival jsem se, ze dotycny mail je opet nafouknuta senzace, ktera
ma slouzit zajmum kohosi v pozadi, a myslim, ze jsem se nemylil.
Zdravi Pavel

--
Víte, jak se projevilo zvýšení DPH na cenách novostaveb? Vyplatí se