OT: Dotaz - voda, břidlicový plyn a jeho těžba

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Duben 18 14:48:23 CEST 2012

Zdravím,
  došel mi dnes mail... Má dost znaků hoaxu, jako např. naléhavost a žádost o
rozeslání co nejvíce lidem, ale na hoax.cz jsem jej nenašel a obsahově se
k němu neumím vyjádřit. Záměrně ho sem nedávám, kdyby to byl přeci jen hoax,
ale možná by tu při úžasné šíři záběru znalostí členů této konference někdo
mohl něco vědět.
  Jde o varování před poškozením zdrojů pitné vody těžbou břidličného plynu
pomocí metody hydraulického štěpení (je uváděna zkratka HF), kdy se prý
do hlubokých vrtů vpravuje směs různých chemikálií, které právě mohou ohrozit
podzemní zdroje vody. Údajně má k němu dojít v brzké době na Trutnovsku.
  Tož k mému dotazu - ví někdo, o co jde a je to skutečně tak nebezpečná a
zavrženíhodná metoda ?
  S pozdravem Pavel