Mohl tohle zpusobit vyboj statiky?

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Duben 18 07:29:04 CEST 2012

Sice mi rukami preslo radovo viac PICov nez akychkolvek inych MCU
vratane AVRiek, ale mozem povedat, ze vsetko je to cca to iste a
plusminus sa to zhoduje s tym, co napisal Jano.
MCU urobene relativne hrubou technologiou (male PIC, AVR) su
odolnejsie nez tie urobene jemnejsou litografiou (trebars 32-bity) a
vsetky zhruba rovnak odolne.
Spominam si na jedno PIC18F, ktore som dlhodobo (mesiace) napajal z 8V
(lebo som v balicku 7805-iek mal spiona: 7808-ku) a ine PIC18F, ktore
som kratkodobo napajal z 12V - to, ze som to pripojil na zle svorky
zdroja som zistil az ked som si onho skaredo popalil prst. Po
vychladnuti a pripojeni na 5V vsetko bezalo ako malo (ale nepouzil som
ho do finalneho vyrobku).
Naproti tomu PIC32 mi odislo po cca sekundovom pripojeni na 7V
(maximalne dovolene napajanie 4V).

Co sa tyka odchadzania celych bran PICiek... ked sa stala nehoda
(trebars pripojenie IO pinu na 24V) tak umrel konkretny postihnuty IO
pin, nikdy som nepocul o tom, ze by odisla cela brana naraz.

Este som nevidel MCU odkraglovany statickou elektrinou. Vlastne, este
som nevidel akykolvek MCU zabity statikou, okrem nejakeho ruskeho
ekvivalentu AD7520, ktory som musel pouzivat onehda na diplomovke. Mal
som tam kopu inych CMOSov (ne-ruskych), ale tieto ruske umierali ako
na beziacom pase, naozaj tomu stacil zly pohlad a bolo to v loji.

J.S.

Dňa 18. apríla 2012 6:49, jevem <jevem na email.cz> napísal/a: