Mohl tohle zpusobit vyboj statiky?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 17 21:24:11 CEST 2012

>https://picasaweb.google.com/m.kolinsky/Ardupilomega

Bohuzial mi to vypisalo nieco v zmysle, ze tam take nie je... Robim niekde chybu?

>Napsal jsem si na to trapný program přepínající úroveň na některých
>pinech. Ostatní běží normálně.

>AVRka jsem ze zkušenosti považoval za nezničitelné, kolikrát jsem je
>přepóloval, napájel 12V, přetlačoval jsem se s aktivním výstupem atd
>Vždycky mi vydrželi (většinou M8)

Nic nie je neznicitelne. Niekedy je aj take nieco, co vyzera na prvy pohlad smrtelne, za urcitych okolnosti pomerne neskodne - napriklad to prepolovanie castokrat vedie k nejakej paralelnej diode, ktora tam udrzi -0.7V, a ak je dostatocne makky zdroj, co trebars neda viac nez amper do skratu, tak to je menej ako watt a to vacsina beznych suciastok bez problemov nejaku tu sekundu vydrzi. Alebo kolkokrat je clovek nabity a pri priblizeni sa k zariadeni ho to riadne kopne, no ale povedzme ze to zariadenie bolo zhodou okolnosti kvalitne uzemnene a bola nablizku nejaka ostrejsia hrana z nejakeho krycieho plechu, nuz tak to skocilo do nej a nie do konektora so zivymi pinmi, hoci aj boli blizsie. No ale pravdepodobnost sa oklamat neda, rovnako ako ani Murphyho zakony, takze tieto veci niekedy musia zakonite dopadnut aj zle.

Samozrejme ze "zivotaschopnost" IO sa da ovplyvnit konstrukciou, ale obdobne obvody robene v obdobnej technologii su na tom s odolnostou za rovnakych podmienok velmi podobne (to na margo pivnych vyrokov typu XXX je neznicitelne a YYY staci ked oveje vietor...)

wek