Kompatibilita EPROM - zaloha historickeho rizeni CNC brusky (Typy: D27C512-120V10 (intel cca 1980) a AM27C512-255DC (amd cca 1986))

Jan Puobis, Elnec jpuobis na elnec.sk
Pondělí Duben 16 19:34:30 CEST 2012

Dobry den,

bol spomenuty Elnec, tak sa pridam ...

> Pri vycitani tam problem byt snad nemuze. Napaji se to 5V a jen se cte.
> Aby se tam neco zapsalo, tak se na ni snad musi privest 13V.

Na pin A9 sa privadza pocas 'ID check' testu napatie 12V nezavisle od operacie ktoru programator robi. Plati pre obidva obvody, ak sa citanie urobi s nastavenim daneho obvodu v SW. Co poznam konkurencne programatory robi to kazdy v default nastaveni, niektore vedia ID check vypnut, my mame nastavenie ze sa vysledok ID check moze ignorovat, ale vlastny ID check sa urobi.

U nas sa tomu da vyhnut ID check testu vybratim 'Generic EPROM' v SW. Pre tento pripad "27C512 (12.75V/6.25V/QP)", kde sa ID check nerobi. Potom je mozne sa trocha pohrat s parametrami ako VCC/VCCP/VPP ... pre tento pripad ma samozrejme vyznam iba VCC. Generic EPROM obvody su v SW pre PREPROM-02aLV a vyssie.

Horespomenuta moznost nastavenia VCC sa da pouzit aj ako test, ci obvod je naprogramovany dostatocne - staci obvod precitat pri hornej hranici dovoleneho rozsahu napajacieho napatia. Ak zariadenie funguje a verifikacia po precitani pri nominalnom aj marginalnom napajacom napati skonci uspesne, obsah obvodu by som povazoval za spravny.

Ak marginalna verifikacia ukaze chyby, ale pri nominalnom VCC obvod poskytuje spravne data, je na na zvazenie, ci obvody nepreprogramovat tym istym obsahom.

Inak suhlasim s nazorom, ze ak to funguje, obvody by som nemenil. Ale zazalohovanie obsahov zmysel ma.

S priatelskym pozdravom,
Jan Puobis
www.elnec.com

===8<==============Original message text===============