ještě jednou k výdrži mikrospínačů

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pondělí Duben 16 12:50:00 CEST 2012

Dobrý den.

Minulý týden jsem vyměnil vadné mikrospínače ve dvou zařízeních - stavebnicích. Ve fóru k jednomu z těch dvou zařízeních se probíralo, že mikrospínače odchází. JA7QIL poslal následující příspěvek:

> We had a similar discussion in our local CW community in Japan.  One of our members was actually  a designer of  tactile switch in a major electrical component manufacture.  He stated that it is designed for most of low end tactile switches for 100,0000 minimum cycles just as Mike mentioned, but it is only when you push it straight, not title its stem. It's life cycle is much shorter if it is not pressed straight. The best way is to use the D-pad (Cross button) that most game machine use for controller.
Ja7qil/Katsu

Takže když se mikrospínače mačkají nakřivo, odejdou brzo. Je lepší použít tlačítko, které má mechanicky definovaný pohyb hmatníku, například D-pad.

Vojta Bubník