AKU - vrata

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Duben 16 12:07:39 CEST 2012

 16.4.2012, 12:03:28

Elektrolyt v gelovkach doplnovat jde. Jen je potreba novou gelovku
zvazit a hmotnost poznamenat, potom prubezne kontrolovat a pri poklesu
o nejakych 10g doplnit destilku.
Samozrejme, je na uzivateli, zda se s tim chce babrat, nebo radej kazde
2-4 roky kupovat nove akku.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> [...]
> rychleji rozpadají. Když je příliš nízké, baterka sulfatuje. Proto je
> tam to optimum. Když máte gelovky "Long" od slona, stejně vám za 3, max.
> 5 let odejdou. Pokud máte v létě v garáži 50 stupňů, možná i dřív. Je to
> dané kvalitou výroby a přesným napětím toho moc nezachráníte :-( Kdyby
> jste tam dal dražší gelovku co má vydržet 10 let, pak už je potřeba
> nejen přesně stabilizovat napětí a udělat mu teplotní závislost, ale
> baterkám VRLA vadí i zvlnění nabíjecího proudu. Pak už bych opravdu
> uvažoval o NiCd, které si nechá líbit všechno.

>>> 2,2V -4mV/K a děličem pak teplotní závislost zvedáte v poměru k