Kompatibilita EPROM - zaloha historickeho rizeni CNC brusky

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Duben 16 11:54:16 CEST 2012

U starych veci plati jedna zasada: "Co funguje na to nesahat"

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, April 16, 2012 11:27 AM
Subject: Kompatibilita EPROM - zaloha historickeho rizeni CNC brusky

Zdravim,

uz jsem se tu o tom zminil, ze znamy koupil cca 25 let starou (C)NC
brusku naplocho Jakobsen.

Cele rizeni je dosti vyzivne - obsahuje cca 20ks EPROM, ruzne NMOS
bazmeky a pod..
Rizene je to asi NMOS procesorem 80286 a k nemu sekunduje 80287. Tusim,
ze jsem tam ale zahledl i neco od Hitachi z rodiny HMCS6800 - urcite je
tam ADAU HD46508. Ale nasel jsem tam i HMOS procak od intelu 8751.
Proste ukrutna smeska.

Kolega ma strach, ze by mu mohl nejakej rychle letici smejd z CERNu ;-)
trefit nejakou 30 let historickou EPROM a neco v ni prepsat, cimz by se
z celeho rizeni stal bezcenny kus srotu. Cele to totiz funguje tak, ze
pri startu si to cucne data z EPROM do operacni pameti. Uz jsme overili,
ze zaloha nelze udelat po kabelu do PC.

Takze jsme se domluvili, ze vytahame zatim vsechny EPROM a udelame
jejich zalohy - s tim, ze originaly nechame nekde v plechove krabici a
nechame to bezet na ty nove napalene.

Zajimalo by me zda jsou mozne nejake nekompatibility v ramci EPROM - v
zarizeni jsou osazeny D27C512-120V10 (intel cca 1980) a AM27C512-255DC
(amd cca 1986). Je realne, ze kdyz nakoupim soucasne EPROM, ze budou
kompatibilni s temi historickymi.

Dalsi vec je jak realne je ze mi nejaka EPROM pri vycitani muze kleknout
aniz bych stihnul udelat zalohu. Nasel jsem doma nejaky programator od
Elnecu z te doby - tusim PREPROM - tak doufam, ze sezenu nejaky SW a na
necem ho rozbeham.

--
Radek Vicek