Ot: Svetla a lustry? Shanim

Pondělí Duben 16 10:18:15 CEST 2012

Nejdražší na tom jsou ledky, Cree XP-G u Tronu cca 100 Kč. Ta ledka má
sice 5W, ale rozumnou účinnost max. do 3W. Účinnost kterou výrobce
udává, je při 350mA (1W), pro plné zatířžení je to úplně jinak. Takže
ledek musí být víc. Mám tam cca 30 svítidel po 6 ledkách, někde jich
bude 12. Centrální zdroj je v tom minimální položka a step down měniče u
ledek (jednostranná destička, mimo tlumivky všechno SMD, osazení asi
svépomocí) taky. Cena je jen jeden aspekt, zkoušel jsem to počítat.
http://vaelektronik.cz/ledka.xls Stejně porovnáváme neporovnatelné,
ledky mají dlouhou životnost a musela by se tam započítat úroková míra,
inflace... a při životnosti 20 let je to věštění z křišťálové koule.
Další problém je spektrum ledek. Pokud chcete hodně teple bílou (2700K)
počítejte taky s výrazně nižší účinností. Dělá se spousta odstínů, je
potřeba si správně vybrat - je to na dlouho... Taky uvažuju o kombinaci
ledek XP-G a pro přibarvení do žluta Philips Rebel PC amber
www.philipslumileds.com/uploads/265/DS68-pdfmá 80lm/W a myslím že i to
spektrum bude dobré. Co tady mám teple bílé XP-G, všechny šly do růžova.
Ale jistě se i tam dá vybrat něco víc "žárovkového".
Anděl