Re: Klima komora

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Pondělí Duben 16 10:06:55 CEST 2012

Predevsim musite vedet zda chcete skutecnou klima komoru, ktera umoznuje drzet teplotu na libovolnem stupni z nejakeho rozsahu -50C +50C nebo vam jde o extremy.
Pro reseni mrazak /topeni muze by problem udrzovat treba +6C.

Spodní teplota chlazení je u kompresorovych chladicich systemému dana typem popuziteho chladiva a samozrejme vykonem.
R134a -30C +5C
R404a -40C  -5C
R23     -70C -30C vysokotlake chladivo
smes R422A + Isceon79   -50C -15C

Nejlevnejsi reseni je sehnat stary marazak  s R404a a vykuchat pokud, udelkate box s poradnou izolaci bez problemu vnitrek uchadite na -40C
Pro -50C by bylo nutna vymena chadiva a mozna trysky , lepsim resenim je proto sehnat stary kompresor pro pultove mrazaky.
Na -70C se dostanete jen s vysokotlakym chladicim systeme  na chladivo R23 a vysokotlake kompresory jsou draha sranda
Diky nizkym teplotam a nutnosti pouzivat specialni maziva by bylo problematicke i pouziti vyrazeneho kompresoru z tanku nebo tak neco.

Jirka