Ot: Svetla a lustry? Shanim

Pondělí Duben 16 09:04:24 CEST 2012

Proto to jsou toroidy, orientované plechy mají ztráty opravdu minimální.
Kdysi jsem měřil toroid 50W pro halogenky
http://vaelektronik.cz/bastl/files1/zdroj12v.pdf a měl 0,4W. Tronic dělá
toroidy normální a "pro audio", u těch kvůli nižšímu rozptylu a
hlučnosti dělají menší sycení. Takže to s nižším sycením tam dám. Jednak
ztráty naprázdno ještě klesnou a taky nemám rád, když trafo při zapnutí
vyhazuje jistič. U toroidů sycených až nadoraz dost typická vlastnost.
Takže příkon samotných traf naprázdno očekávám určitě pod 5W, možná
okolo 2W? Účinnost při zatížení je tam taky dobrá, při použití fetových
spínačů místo diod by při nižším výkonu měly být ztráty pod 5%. Myslím
že spínaný zdroj by na tom byl hůř.
Anděl