samo-domo programovadlo na PIC

j s jarin.hw na gmail.com
Pátek Duben 13 20:05:12 CEST 2012

Dňa 13. apríla 2012 18:42, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
> Bohuzial su inzinieri v Arizone dost invencni co sa tyka sposobu programovania, a tie 3 cipy co som spomenul (12F683, 12F1501, 12F1822) maju 3 rozne specifikacie... je mi jasne ze v hrubych rysoch pojde o to iste, ale bohuzial asi tie malickosti, v com sa lisia, nebude mozne len tak opominut (uz len napr. to "programovacie" napatie je rozne... beee....)

No, invencia...  mas velku smolu ze si trafil relativne rozdielne
kusy, aj ked podla mena sa to naprvy pohlad tazko pozna. PIC12Fxxx a
PIC12F1xxx su dve rozdielne rodiny, z toho ta druha je dost nova.
Vsimni si napriklad rozdielne instrukcne sady, iny sposob adresovania
pamate (teoreticky ziadne bankovanie u PIC12F1xxx ako na PIC18F).
Takze PIC12F683 a PIC12F1501 sa lisia asi nezanedbatelne, ale 12F1501
a 12F1822 sa asi budu lisit dost malo.

Tu sa stretavame aj s tym, ze PIC12 ako aj PIC16 su osekane lowcostove
modely a tie boli robene na nizku cenu kremiku a nie na to, aby sa
programatorovi programatarov dobre programovalo :-) Preto su u tychto
programovacie specifikacie casto odlisne typ od typu. U vyssich
modelov, trebars PIC18, kde som robil programovadlo schopne
naprogramovat snad vsetko, je to skutocne omnoho konzistentnejsie a
jednoduchsie.

> PS. Ten pickit3 IMHO nebude v tomto ohlade o nic chytrejsi, ci hej?

Ani nie, okrem toho k nemu nie su zdrojaky.Ale stale plati ze ti PK2
alebo PK3 mozem pozicat... :-)