samo-domo programovadlo na PIC

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 13 15:53:33 CEST 2012

Pokud se jedna o jednorazove naprogramovani jednoho svaba, tak bych snad ani
"hrdzavy klinec" nestavel, ale odnesl ho nekomu, kdo ma "nehrdzavy"
programator.

Pokud bych se chtel PICum venovat nejak hloubeji, pak muzu s klidnym
svedomim doporucit PicKit2 nebo 3. Mam originalni PK2 a pravdepodobne si v
nejake historicky kratke dobe poridim jeste klon PK3, ona uz dvojka nema
podporu nejnovejsich rodin, ale zatim mi (az na to, mnou zde zminovane,
programovani OTP verzi) vyhovuje, i kdyz uz mam v supliku sand dva nebo tri
kousky, ktere PK2 neumi a umet uz nebude.

Mimochodem - neni to tak davno, co jsem si myslel, ze "kraviny" typu USART
tool nebo trikanalovy logicky analyzator nebo sonda jsou k nicemu, ze je to
omezene a kdesi cosi. A pak prisel den, kdy jsem dopoledne pouzil PK2 jako
USB-USART konvertor-terminal-analyzer a odpoledne tehoz dne prisel ke slovu
i ten jednoduchy LA. A od te doby uz mockrat...

Co se tyka treba toho Presta - na jednu stranu je to naprosto genialni a
univerzalni nastroj, na druhou stranu se mi zda genialni a univerzalni az
moc. Naprogramoval jsem s nim tedy jen tech par OTP, ale na rutinni
pouzivani ve stylu "naprogramuju - vypalim - otestuju" a tak furt dokola se
mi to nezda. Pro maloseriovku by byl asi lepsi, to ano, ale na vyvoj mi ten
PK pripada pritulnejsi - jeho obsluzny SW (pod Win, jinde jsem to nezkousel)
ma milou funkci "Autiomport .hex", kde si necha nadefinovat, jaky soubor ze
ma sledovat, a kdyz dojde k jeho zmene, automaticky ho nasype do pripojeneho
PIC. K nezaplaceni, zvlaste, kdyz muj oblibeny MikroPascal tento programator
(resp. jakykoli jiny, nez od MikroE) jinak nepodporuje, lec .hex z nej
vypadne :)

Takze PK2 ci PK3 mohu opravdu doporucit.

Pavel Kutina