Kviz na piatok - prevodniky USB/RS232

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Duben 13 01:12:12 CEST 2012

Najprv som to chcel poslat ako skusenost, ale ked je ten piatok :-)

Robil som si testy prevodnikov USB/RS232 na prenos suvisleho velkeho
objemu dat rychlostou 115200Bd. Na jednej strane bol PCI port, ktory bez
problemov vysiela data ako suvisly prud bez medzier medzi bytmi, rovnako
bez problemov takyto tok dat prijma.

Na druhej strane USB prevodnik, ktory ked vysiela (zo strany USB cez
virtualny seriovy port), medzi bytmi na RS232 strane su medzery
vyplyvajuce z USB protokolu. Takze cas prenosu je dlhsi o tieto pauzy,
ale PCI port vsetky data prijme. Tymto testom presli vsetky prevodniky.

No ak suvisly tok dat vysiela PCI port (bez medzier), USB prevodnik ma
problem tieto data preniest USB protokolom do virtualneho serioveho
portu. Moj test ukazal, ze naozaj nastavaju pravidelne vypadky dat.
Mierne rozdiely medzi prevodnikmi su, zrejme zavisia od velkosti buffrov...

Jeden prevodnik ale testom presiel! Napriek tomu, ze vysiela tiez
pomalsie, s medzerami, prijem kontinualneho toku dat zvlada bez
problemov. Kvizova otazka je, ktory z nasledovnych to je? Uvediem v
abecednom poradi :-)

-ATmega8U2 s FW najdenym na webe k Arduinu, ktory funguje ako prevodnik
USB/RS232, class CDC, t.j. usbser.sys
-FT232AM, novsi momentalne nemam, drivery aktualne z webu vyrobcu
-Profilic PL2303 od cinana cez ebay, drivery aktualne z webu vyrobcu
-OTI6858 z cinskeho kabla k mobilu, drivery najnovsie, ake som nasiel
-wch.cn CH340, je to pre mna doteraz neznamy cip, pouzity v kabli
USB/Canon9 od cinana z ebay, driver z dodaneho CD

Pre uplnost: testovane na Windows XP. 2x spusteny Br na y terminal, na
jednom pouzite logovanie do suboru, na druhom Send File. Testovaci subor
bol textovy, konkretne nejaka stranka z webu vo formate *.mht o velkosti
cca 375kB.

miro

PS: cakam este na CP2101, potom otestujem a doplnim info