OT: fotosynteze, bylo: Re: konecne nejake dobre spravy

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Čtvrtek Duben 12 10:22:14 CEST 2012

> Je az prekvapive jak sme se v mnoha vecech priblizili biologickym procesum -
> treba ucinnost premeny potravy na svalovou praci je asi 35% - uplne stejne
> jako kdyz to vezmete od uhli a skoncite u motoru v tramvaji
>
> Je jedina vyjimka a to je fotosynteza, ktera ma ucinnost kolem 1% - zatimco
> i velice mizerny fotovoltaicky panel ma 5x vice - protoze je to jediny
> priklad (ktery znam) kdy nase technologie vyrazne predehnala evoluci tak
> tusim ve fotovoltaice jeste nejaky jiny - zatim neznamy problem, ale treba
> se pletu a jenom je treba si zvyknout ze za chvili budeme mit lepsi
> [...]
Nerad bych rozpoutak flame, ale fakt mne to zajima: ta 1% ucinnost u
fotosyntezy je brana jak? Premena svitu slunce -> drevo -> spaleni?
Nebo se nejak zohlednuje i produkovane cukry (atd)?
Diky,
Marek