Re: Spotřeba ledniček

Středa Duben 11 15:38:13 CEST 2012

2012/4/11 Pikulik <picom na volny.cz>:
> Je tady plno majitelů wattmetrů z Lidlu a pod. a tak by mě zajímalo jakou
> máte reálnou spotřebu nových ledniček. Zda údaje výrobce o spotřebě
> odpovídají realitě nebo je to jako u aut
>
> Moje
> Liebherr 390l 2x kompresor má 1,7kWh (1999)
> u nových modelů udávají skoro poloviční spotřebu

Spotřeba energie za den se bude měnit podle nastavení termostatu.
Navíc by to chtělo nechat běžet třeba 2-3 dny, ideálně týden a pak
vydělit, tím by se měření zpřesnilo.

Spotřeba lednice taky závisí na tom, jak často se do ní leze a jak moc
je namraženej mrazák. Nějaký vliv bude mít i okolní (pokojová)
teplota.

Ta udávaná katalogová spotřeba bude odpovídat právě a jenom podmínkám,
jaké měl při měření výrobce. Tedy zřejmě nějaké ideální podmínky, aby
to číslo vyšlo co nejlepší. Možná je na to i nějaký standardizovaný
postup, aby se ty kategorie spotřeby (A,B,C...) daly porovnat napříč
všemi značkami.

P.K.